Home » Personal » Blog » Cauciucuri de iarna SH, Resapate sau Noi?

652x450_080993-atentie-la-amenzile-pentru-cauciucuri-de-iarna
Suntem în perioada în care se cumpără și se caută cauciuri de iarna peste tot. Gasim cauciucuri la Kaufland, gasim la orice vulcanizare, mai rămâne să găsim cauciucuri de iarnă și la magazinul din colț, de unde ne luăm pâine.

Pentru că alegerea cauciucurilor la noi se face pe bugete, nu pe siguranță, am să dau câteva detalii despre fiecare categorie, la final alegeți voi ce doriți.

Cauciucuri iarna SH
Majoritatea aleg cauciucurile de iarnă de la SH, pentru ca zic eu că nu circulă prea mult iarna, că pneul nu prea face rulaj pe asfalt și că este ok. Doar că la noi cauciucurile vin de afară și de cele mai multe ori stau depozitate ani de zile prin diverse garaje până să se vândă. Vânzătorii de cauciucuri SH au prins schema, au început să “decoperteze” suprafața rulată adâncind șanțurile pentru a oferi o stare de aproape nou. Doar că asta înseamnă să renunți la siguranță.
Apoi o depozitare proastă strică cauciucul, un cauciuc coace dacă este depozitat prost. Își pierde proprietățile, devine foarte flexibil. Cauciucurile de iarnă au un procent mai mare de cauciuc natural și dioxid de siliciu care evită întărirea cauciucului sintetic în condiții de frig, acest lucru le oferă o tracțiune mai bună la temperaturi mai mici. Chiar dacă te bucuri că un cauciuc sh costă 60 de lei, gândește-te că pe acestea le cam schimbi an de an.

Cauciucuri resapate de iarna
Ce este un cauciuc resapat? Practic este un cauciuc sh cosmetizat. Se ia cauciucul uzat și se toarnă efectiv peste textura lui un alt strat de cauciuc. Cauciucul își păstrează structura însă trebuie să știi că “scheletul” rămâne același. Adică cauciucul în esență este tot cel nou, tot aceleași proprietăți scăzute rămân, mai grav e că nu ai cum să le verifici. La un rulaj mare sau în viteză, acestea pot ceda de la interior, nu contează că suprafața de rulare e “nouă” atât timp cât “sârmele” din el sunt putrede. Pentru că își păstrează structura, este și foarte greu de echilibrat un astfel de cauciuc. Compoziția de cauciuc turnată peste cel vechi este dintr-un material mai prost, testele pentru astfel de pneuri nu sunt la fel de riguroase ca pentru cele noi. Ele nu iau stele de siguranță, nu prea sunt testate în medii vitrege sau de rulaj intens. Practic sunt făcute să arate bine și cam atât. Din acest motiv ai șansa ca stratul nou să crape sau să se fisureze pentru că, repet nu se alocă material și atenție, pentru că sunt ieftine. Deci ești predispus să le schimbi aproape la fel de des ca și pe cele SH, doar că sunt mai scumpe.

Cauciucuri iarna noi
Din acest motiv recomand mereu cauciucuri noi, dacă stai bine și cauți vezi găsi cauciucuri care nu au neaparat clasă de aderență A și sunt cam la același preț cu cele resapate. Nu cred că trebuie să mai explic că un cauciuc nou vine “turnat” pe structura optimă iar materialul este dintr-o “bucată”.

În final trebuie să te gândești că prioritară este siguranța ta și a celor din jur, nu mai alege să pui cauciucuri de iarnă doar pentru a te feri de o amendă, amenda este cea mai mică problemă în caz de accident.

Apoi gândește-te că o anvelopă nouă asigură un rulaj mai bun, un consum de combustibil mai bun și înlocuirea lor la 3-5 ani (depinde de rulaj și depozitare). Fă un calcul simplu și ai să vezi că ieși mai ieftin cu cauciucuri noi, în primul rând îți cumperi viața.

button

, , , , ,
SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

comments

  1. […] Cauciucuri de iarna SH, Resapate sau Noi? […]

Lasă un comentariu

Statistici T5
  • Archives

%d bloggers like this: