Home » Gadget's » Cum să nu reziliezi un abonament de telefonie mobilă

dumb_and_dumber
Am găsit pe mirificul internet exemplul pur de “așa nu” pentru o reziliere de telefonie mobilă, în general de reziliere la orice.

În primul rând ar trebui sa vă asigurați că sursa voastră este credibilă și are un feedback precis pentru speța voastră.

L-am găsit pe Dumbo ăsta care se laudă că a reziliat un contract Digi Mobil fără clauze ABUZIVE, wow..s-a reinventat apa!

Sunt un susținător al articolelor utile, a rațiunii în online și a echidistanței. Dar lucrând în domeniu și deseori sunt semnatarul unor accepturi, îmi permit să îi spun că dezinformează masiv.

Orice articol de hatereală adună creduli, el a scris că vrea trafic, dar mai dă si indicații.

O să iau articolul Reziliere contract RDS & RCS – Digi Mobil și o să îl analizez pe bucăți.

Se laudă ca un batman că a reziliat ca un șmecher pe hârtia lui iginiecă și că din call center i s-a vorbit nasol:
1. Operatorii cc au standarde de calitate și sunt intens monitorizați. Nu au voie să folosească negații, trebuie să vorbească pe un ton cald indiferent de gradul tău de nesimțire. Apoi, nu sunt autorizați să dea informații ce țin de alte departamente (gen retenție).
2. Vorbește de niște legi știute doar de el, precizează că a reziliat dar nu spune motivul, el zice cam așa :

Asadar daca sunteti „fericitul” abonat al celor de la Digi Mobil este bine de stiut faptul ca puteti rezilia oricand contractul si fara costuri suplimentare.

Datorita faptului ca inestimabilul operator Digi Mobil a decis sa schimbe regulile in timpul jocului, am decis sa reziliez unicul contract pe care il detineam la RDS & RCS .

Ați înțeles ceva? Eu nu!
Așa că am căutat istoricul să văd ce s-a întâmplat în Aprilie, ce joc s-a schimbat. Pam Pam, în februarie DIGI încetează acordul cu WIND și anunță toți abonații că pot denunța unilateral abonamentele dacă sunt afectați de această modificare.

Deci scurt pe doi, băi ne cerem scuze, ești liber să pleci. Dar el e batman, e a făcut și a dres iar milogul ăla de operator i-a acceptat sărăcuțul cererea.
Practic operatorul i-a reziliat pe drept contractul indiferent că mai era sau nu în perioada contractuală inițială.

Apoi tot el invocă legea 193/2000 care reglementează ce este aia clauză abuzivă și ce este clauză contractuală negociată și acceptată între părți, și merge idiotul cu ea până la capăt.

Evident că apar credulii, și vin frate în valuri.

Oamenii încep să verse diverse spețe, el le răspunde fix ca un robot (tocmai ce invoca el operatorul CC) :

Da, poti rezilia contractul fara probleme daca urmezi procedura prezentata in acest articol.

Repetă fraza asta de zici că e de ăla “Pentru limba română, apăsați tasta 1”.

De ce m-am enervat?
Pentru că acei creduli l-au crezut și au mers la operatori să rezilieze, nu au mai ținut cont de perioadă, de echipamente, ei au drepturi mă iar companiile nu au!

Evident că oamenii s-au trezit cu taxele aferente, au mers la ANPC și aceștia le-au zis clar “Stați cuminței și plătiți că nu aveti dreptate” iar individul ce face? Îi indeamnă să reclame și ANPC :))

Acum băi Gigele, să știi și tu că tot ce vine de la client cu sesizare scrisă sau prin ANPC se tratează cu prioritate, evident că se analizează toate spețele.

Dacă un client are dreptate, operatorii nu întind niciodată coarda și dau credit clientului. Dacă operatorul este acoperit și nu găsește justificată sau reală motivarea, te trimite la plimbare.

Tot tu gigele spui în articol că RCS nu specifică modalitățile de reziliere în contract, să mori tu?
LA orice contract semnat se înmânează condițiile generale și setul de clauze și anexe de prețuri. Dacă nu se înmânează acestea din varii motive “Vaiii ce îmi dați atâtea hârtii” se bifează frumos pe contract căsuța care face trimitere la :http://www.rcs-rds.ro/dreptul-la-informare/.
Evident că aici se găsesc toate informațiile , tarifele, modalitățile de reziliere. Chiar se specifică faptul că se reziliază “lejer” dacă e vina operatorului.

Acum săracii cititori se închină la el și îi cer sfaturi, el le zice “Da poți, citește articolul meu care oricum nu spune nimic” fără să le citească spețele oamenilor.

Omul nu înțelege diferența între beneficiu și clauză abuzivă, nu înțelege diferența între un contract la distanță și unul în punctul de prezență, nu înțelege faptul că operatorul are niște costuri când aduce un nou abonat în rețea și mai culmea, invocă faptul că RCS nu face modificări din postpaid în prepay , deși este serviciu vechi!

Duce în eroare cititorii cu următorul paragraf:
Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”.

Ce nu a înțeles el și îndrumă și pe alții. Nimeni pe lumea asta nu te poate ține cu forța, ai dreptul să reziliezi orice de oriunde dar plătești ce ai semnat! Asta zice paragraful, nu zice “Da bă, dă-le la mumu operatorilor că poți pleca lăsându-le gaură”. Spune doar că pleci dar pleci pe barba ta, e și normal!

Gicuță al nostru uită de legea 161/2010 care specifică clar următoarele aspecte.

Conform legii, dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrins de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti. Anumite clauze sunt expres prevazute in lege ca fiind abuzive si sunt considerate nule de drept. Legea 161/2010 completeaza lista clauzelor considerate abuzive cu prevederea contractuala conform careia consumatorii trebuie sa platească o taxa de reziliere a contractului de prestari servicii, in suma fixa, daca solicita rezilierea inainte de expirarea perioadei minime pentru care a fost incheiat contractul.

Adică nu am voie să îți zic “Indiferent ce reziliezi, când reziliezi, îmi vii 500”. Nu, trebuie să ți se calculeze costurile, beneficiile, etc și abia apoi se ajunge la suma finală. Adică să nu existe tarif de reziliere!!!

Tot în această lege pe site-ul ANPC mai scrie mură în gură mai jos pentru creduli:

In ceea ce priveste contractele aflate in derulare, consumatorii trebuie sa inteleaga ca simpla modificare a actului normativ mentionat mai sus nu duce la anularea automata din contract a taxei de reziliere. Se considera abuzive numai taxele de reziliere fara justificare economica, impuse de operatorul economic pentru a tine consumatorul captiv. Nu sunt abuzive acele clauze care prevad returnarea contravalorii unor beneficii acordate consumatorului la semnarea contractului, daca valoarea acestor beneficii este cuantificabila si echitabila prin raportarea la produse sau servicii similare de pe piata.

Oricum am dat destule surse, dar zic că dacă tot suntem la capitolul să citim și să ne ducem ca oile, poate ar fi ok ca oamenii să citească aici:
http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_414230/Reziliere-contract-telefonie-mobila-legea-161-2010.html

SHARE WITH FRIENDS:  
        
          

comments

  1. Marius says:

    Stai calm. Nici naiba nu iti va cauta articolul. Tot acolo se vor duce ca oile 🙂

    • cKy says:

      sunt ferm convins, eu sper sa fie conștient ca face rău oamenilor. Sa bage articolul în draft și sa înceapă sa pună informații reale și valide în el, apoi sa dea iar publish

  2. Bobses says:

    Eu azi am intrat în ultima lună de contract cu Orange – abia aştept să mă portez pe Digi la sfârşitul lui septembrie. 🙂
    Unii pleacă, alţii vin…

    • cKy says:

      Oamenii pot verifica semnalul cu un prepay înainte de abonare dar omul e zmeu 🙂

      • Bobses says:

        Corect!
        Mai am 3 abonamente DON la Digi, aşa că ăsta al meu va fi al patrulea şi voi plăti pe el 3€ – faţă de 10€ la Orange, e o diferenţă…
        Chiar dacă semnalul Digi nu străluceşte în tot Iaşul, tot voi fi câştigat.

        • cKy says:

          Dacă ești din Iași și sesizezi zone fără semnal, poți suna în CC să se remedieze sau îmi spui că depun eu tk .

    • Bobses says:

      De 2 zile am fost portat pe Digi Mobil (după 14 ani de Orange). Fiind al patrulea abonament, voi plăti 2,9€ (față de 10€ la Orange – cu 160 MB!).
      Sunt mulțumit (deocamdată) de semnalul la nivelul Iașului. Am fost cu trenul și până la Roman – a stat fără semnal după ce-am trecut de Mircești, dar pe la Săbăoani a intrat în roaming până la Roman, de unde a trecut iar pe celula Digi.
      Promit să fac un ticket în digicare de fiecare dată când voi rămâne fără semnal în Iași. 🙂

      • cKy says:

        Am digi mobil din 2011, în 2013 l-am transformat și în număr personal renunțând la Orange.

        Luni am plecat Iasi-Oradea prin Vatra Dornei, m-am întors pe la Cluj. am avut mereu Waze cu datele pornite și am pierdut o singura data semnalul, dar și-a revenit repede , nici măcar nu a apucat sa intre în roaming.

        Ma gândeam asa, dacă aveam date de la alt provider, cat îmi permiteam sa merg cu GPS-ul? Drumul pana la oradea a fost de 11 ore + emailuri, am descarcat fișiere pe email și le-am citit, etc.

  3. Cătălin says:

    Eu am pățit o chestie, aveam contract cu Telekom, eram sub perioadă contractuală, am făcut cel puțin 3-4 sesizări în privința serviciilor pentru nefuncționare. În cele din urmă au hotărât că nu îmi pot furniza serviciul respectiv și ne-am hotărât de comun acord să îmi rezilieze contractul fără ca eu să plătesc taxa de reziliere, ci doar să am toate facturile la zi. Am plătit totul. Anul trecut mi-am făcut un abonament la Vodafone, telefonie etc.. pe persoană fizică ziceau că nu pot fiindcă trebuie să plătesc o taxă de 300 de lei, datorită abonamentului din trecut de la Telekom. Aia de la Telekom, mă trimitea tocmai în Vrancea la mine să plătesc 40 de lei, fiind după cum zicea ea o factură restantă, i-am spus și i-a fost confirmat că contractul a fost desfăcut, dar figuram cu 40 de lei de plată. Evident că mai mult mă costa drumul până în Vrancea să plătesc acea factură decât să-mi fac abonament pe firmă. Și nici n-au vrut să accepte a le plăti acea așa zisă factură aici, în Pitești, că de.. trebuia să mă duc la magazinul la care am făcut abonamentul. Despre această pățeală de-a mea ce mai zici? Și cei 40 de lei buclucași?

    • cKy says:

      Furnizorii descriși de tine folosesc serviciu Preventel. adică o baza de date care comunica soldurile clienților. când un client are sold la un alt furnizor, noul furnizor cere o depunere care descurajează frauda.

      Ai reziliat ok cu Telekom dar aveai ultima factura de plata, Vodafone nu a făcut abuz deoarece este aderant la acel sistem

    • cKy says:

      doar ca nu înțeleg de ce nu puteai plăti acei 40 de lei de oriunde erai.

Lasă un comentariu

  • Archives

%d bloggers like this: